Arusha - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Mariette van Dijk - WaarBenJij.nu Arusha - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Mariette van Dijk - WaarBenJij.nu

Arusha

Blijf op de hoogte en volg Mariette

23 December 2019 | Tanzania, Arusha

Maandag 23 december 2019
Vanmorgen om 8.30 uur opgestaan. Heerlijk geslapen we waren bij het opstaan nog wel moe van de reis. Lekker gaan ontbijten. Om 10.30 uur een taxi genomen naar Arusha. We zijn eerst naar een Masaai Markt geweest. Het was gaaf om ineens bij daglicht het Afrikaanse landschap weer te zien met de vele mensen die langs de weg lopen en de geur van een brandend vuurtje. Onderweg zie je toch wel de armoede in het land. De mensen hebben enorm weinig. Op de markt was het wel even wennen je wordt in ieder stalletje naar binnen gepraat, de eerste 15 ga je nog overal in uit beleefdheid maar later niet meer. We vonden het te vroeg om al iets te kopen. Daarna zijn we door het centrum van Arusha gereden. Het is daar ook een drukte van belang, omdat het al rond lunch tijd was zijn we doorgereden naar een zaak waar je heerlijk koffie kan drinken en hebben we gegeten. Het was er echt heerlijk. Toen we weggingen was er net een enorme hoosbui gevallen en overal stonden plassen. We vroegen de taxi ons nog naar een markt te brengen. We kwamen in Arusha op een markt. Binnen no-time stonden er ineens enorm veel tanzanianen om ons heen. We vroegen de taxi chauffeur met ons mee te lopen. Op de markt kregen we ineens een soort van gids. Deze begeleide ons over de hele markt en vertelde ons er alles over. Het was enorm gaaf. Er lagen groenten, kruiden, tassen, fruit, vis, kippen, kleding, sieraden, potten/pannen echt prachtig en zo gaaf om er te lopen. We waren de enige toeristen. De vrouwen dragen van alles op hun hoofd is zo mooi om te zien. Ze willen niet echt dat je er een foto van maakt. De meeste op de markt vonden het geen probleem en hebben veel foto’s gemaakt. Het was een hele belevenis. Je kan een levende kip uitzoeken en deze wordt meteen voor je geslacht. Dat zie je ook, brrrr. Aan het einde zie je toch wel dat je als toerist behoorlijke fooi dient te geven. Bij de taxi werd het nog even spannend omdat je dan door vele tanzanianen wordt omsingeld en dat is niet fijn. Daarna de auto weer in en naar onze lodge gereden en waren we rond 17.00 uur weer terug. Lekker gelezen, koffie gedronken en gaan eten. Het was een fantastische dag. Het is nu 21.30 uur en zijn we aan het douchen en gaan op tijd naar bed. Morgen beginnen onze safari’s, zin in!!!!!!! Welterusten.

Arusha is een stad in het noordoosten van Tanzania en de hoofdstad van de regio Arusha , met een bevolking van 416.442 plus 323.198 in het omliggende Arusha-district. Arusha heeft een gematigd klimaat, gelegen onder de Mount Meru aan de oostelijke rand van de oostelijke tak van de Grote Slenk . De stad ligt dicht bij het Serengeti National Park , het Ngorongoro Conservation Area , Lake Manyara National Park , Tarangire National Park , Mount Kilimanjaro en Arusha National Park op de Mount Meru.
Arusha is een belangrijke internationale diplomatieke hub. Het herbergt de Oost-Afrikaanse Gemeenschap . Van 1994 tot 2015 was de stad ook gastheer van het Internationaal Straftribunaal voor Rwanda , maar die entiteit heeft haar activiteiten gestaakt. Het is een multiculturele stad met een meerderheid van de Tanzaniaanse bevolking met gemengde achtergronden: inheemse Afrikaanse, Arabische-Tanzaniaanse en Indiase-Tanzaniaanse bevolking, plus een kleine Europese en een Amerikaanse minderheidsbevolking. Religies van de Arushan-bevolking zijn onder andere het christendom , de islam , het sikhisme en het hindoeïsme .

• 19 Juli 2020 - 11:38

Harry Beijer:

Als dit Mariette ooit van SmithKline is dan op 19 juli gefeliciteerd. Zo niet dan zit ik op verkeerd zoekspoor. Dan sorry. Groet Harry.