1 januari 2020 Nieuwjaarsdag - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Mariette van Dijk - WaarBenJij.nu 1 januari 2020 Nieuwjaarsdag - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Mariette van Dijk - WaarBenJij.nu

1 januari 2020 Nieuwjaarsdag

Blijf op de hoogte en volg Mariette

01 Januari 2020 | Tanzania, Arusha

Woensdag 1 januari 2020
Nieuwjaarsdag 2020 alweer!! en dat vieren in Tanzania! Bijzonder. Ook leuk om te zien hoe het hier gevierd wordt. Paul heeft ons natuurlijk de allerbeste wensen gewenst en we zijn vandaag voor de laatste dag met hem op pad, snik, snik. Paul had een leuke oudjaarsavond gehad en het in het dorpje gevierd. We hadden besloten om rustig aan naar het vliegveld te rijden en waar we wilden stoppen zouden we dat doen. Prachtig om de mensen langs te weg te bekijken. Ze zijn op deze dag echt prachtig gekleed. De kinderen zien er veelal zo uit alsof ze de 1e H. Communie gaan doen. Ook blijven wij ons verbazen dat de mensen er zo ontzettend schoon en hagelwit uitzien als je ziet hoe de huisjes zijn dan is dat zo onwaarschijnlijk. De bedrijvigheid en drukte langs de weg, de dorpjes, brommertjes, de vrouwen met de goederen op hun hoofd in 1 woord prachtig. We vroegen Paul nog of we door een dorpje konden lopen maar dat is niet echt een goed idee zei hij. Het is er niet echt veilig als je er niet vandaan komt en de mensen willen het niet, ook liever geen foto’s maken want dan worden ze agressief volgens Paul. Onderweg nog gestopt bij “ons” koffietentje. Heerlijke cappuchino en Mariëtte heeft 2 schilderijen gekocht een giraf en een leeuw, zooo blij mee. Nu nog maar hopen dat ze heelhuids thuis komen. Bij de koffie heerlijk op een steen gezeten en de mensen kunnen aanschouwen, Paul zei al, ik doop deze steen tot jullie steen en iedere keer als ik er langs rij zal ik aan jullie denken. We hebben het zo wie zo erg fijn gehad met Paul. Een super driver en ranger, onwijs veel van hem geleerd over de dieren, natuur en de toeristen en hoe hij in het leven staat. Wij hebben het erg fijn met Paul gehad en hij heeft het erg fijn met ons gehad!! Onderweg nog veel foto’s gemaakt en filmpjes van het straatbeeld. Rond 18.00 uur kwamen we aan bij Kilimanjaro International Airport. Toen briefjes invullen en inchecken en lekker wat gaan eten. De boarding was om 21.00 uur en we liepen zo naar ons vliegtuig wat overigens wel een groot vliegtuig was. We vlogen KLM met de KL569 om 21.35 uur. Geinstalleerd en proberen te gaan slapen we waren hartstikke moe. Zzzzzzzzzzz